<
< <

<<

Dünyayı kasıp kavuran açlık, yoksulluk ve en önemlisi de savaşlardan en çok etkilenen hiç şüphesiz çocuklar. Annesiz, babasız kalan, şiddetin şokunu ömür boyu omuzlarında taşıyan çocuklar... Dünyanın bu gidişatına da en güzel cevabı kirlenmemiş dünyasıyla herhalde bir çocuk verebilirdi... 10 yaşındaki Declan Galbraith'in yaptığı gibi...

İngiltere'de yaşayan ve aslen İrlandalı bir ailenin çocuğu olan Declan Galbraith muhteşem sesiyle savaşı, açlığı, yoksulluğu, ölümleri sorguluyor. Çocuk yaşına rağmen sesi ve yorumuyla müzik eleştirmenlerinin bir numarası olan, Declan, çivisi çıkan dünyayının halini kendisi için özel yapılan bir şarkı sorguluyor.

İşte size Declan Galbraith'in kendisine ödüller getiren video klibi: Anlatın bana 'neden'



İşte video klipteki şarkının sözleri:


Rüyamda çocuklar dünyadaki her kız ve erkek çocuğu için şarkı söylüyordu.

Gökyüzü maviydi, yeryüzü yeşil...

Ve herkes aynı dili konuşuyordu,

Zayıf insanlar bile mutluydu..Dünya her insan içindi...

Anlatın bana "neden?"

Herşey neden böyle olmalı?

Anlatın bana neden?

Başka bir şekilde de olabilirdi?

Anlatın bana neden?

Anlamıyorum, insanlar neden birbirini incitiyor, neden?

Her gün kendime soruyorum,

Büyüyüp adam olduğumda ne yapmalıyım?

Benim gerçekliğim savaşa karşı dimdik durmak,

Herkese kim olduğumu,

Hayatımın ne için olduğunu,

Ve ne yapabileceğimi göstermek...

Anlatın bana "neden", anlamıyorum

Anlatın bana "neden"

Herşey neden böyle olmalı?

Anlatın bana "neden?"

Başka bir şekilde de olabilirdi...

Anlatın bana "neden",

Anlamıyorum, insanlar niçin birbirini incitiyor, neden?



ÇEVİRİ: Yeşim KALE

moral haber

..Devamı | <2yorum < <

<<
<2Yorum var:
<< Eve Dön!
 
<<
<


.+. Yeni ne var? .+.


.+. YeDi RenK .+.


.+. e-masal .+.


.+. Kim, ne dedi? .+.